dinsdag 15 mei 2018

De moestuin in de afronding....


Volgens mij hebben we vandaag de man wel 3.5 liter water gedronken. Pfff wat was het warm. Op onze altan was het in de schaduw 28 graden en in de zon 38 graden. Het is nu bijna 23.00 uur voordat ik op de bank zit en mijn blog van vandaag kan schrijven. Al die tijd lekker buiten in de tuin gewerkt. Zonet met het douchen kwam er bijna zwart water van mij af. 
Gerrit en ik hebben verder gewerkt aan de moestuin. We hebben nu om het hele bakken-plateau een rand met tegels gelegd. Hiervoor moest Gerrit eerst de rand omspitten, daarna tegels uitgraven in de zijtuin (daar liggen ze onder het gras als een verloren gegaan paadje naar een voormalige houtopslag), vervolgens de tegels in de kruiwagen vervoeren naar de moestuin en daar tegelen. Je zou kunnen zeggen Suzanne, een soort van schuifpuzzelen maar dan in de tuin. We komen maar net 5 tegels tekort. Die gaan we bijkopen bij de byggvaror. Daar moeten we toch naartoe voor de benodigdheden voor het hek. Dat hek is jammer, ik houd niet zo van hekken in de tuin maar we denken dat het nodig is. We hebben vaak nachtelijk bezoek van elanden en reeën, er zijn veel hazen en ook eekhoorntjes. Dat is allemaal ontzettend leuk maar het zijn ook van die snoeperts van lekkere malse jonge groene blaadjes. Dus vandaar de keuze voor een hek om de moestuin.



Hieronder nog wat foto's van het proces. Er zitten nu zelfs ook actiefoto's van mij bij, zo sta ik ook eens met een afbeelding op mijn eigen blog.
 Hier zie je goed hoe de tegels verborgen liggen onder de graszoden. Gerrit steekt ze los, vervolgens kom ik in actie om ze eruit te wippen

Deze foto doe ik maar even klein, het is niet de meest charmante pose...
 Daarna volgt het transport naar het andere gedeelte van de tuin, dat doet Gerrit (6 tegels per keer) en ik rijd dan weer terug. In dat allemaal bij 28 graden.
Onze buurman Björn had het nog zwaarder. Hij moest een van zijn auto's repareren. Daarvoor moest de overall aan en hij heeft alleen maar een winteroverall, lekker warm gevoerd. Gelukkig kon hij deels in de schaduw van zijn auto liggen maar de grond waarop hij moest liggen was al lekker opgewarmd, zo vertelde hij mij. Ik vroeg hem nog of auto's zijn hobby zijn. Hij heeft er namelijk vele op zijn erf staan. Nee helemaal niet zei hij, hij houdt niet van auto's repareren en hij heeft geen hobby's. Het liefste zou hij de hele dag niets doen, in de zin van niets moeten. Ik begrijp het niet helemaal, hij heeft nu drie rijdende auto en drie auto's die waarschijnlijk nooit meer zullen rijden. Dus ik vroeg hem nog of hij de auto waarmee hij bezig was dan wellicht ging verkopen. Want ja..waarom repareer je anders je auto in je warme winteroverall bij 28 graden op een zomerse dag. Dat wist hij nog niet misschien bracht hij hem ook wel naar de schroot....maar in elk geval...hij lag er warmpjes bij. Overigens...onze buurman Björn is een bijzonder aardige man.


's Avons heeft Gerrit het gras nogmaals gemaaid. Dat hadden we zondag ook al gedaan maar omdat het gras zo lang was hebben we het laten liggen om te drogen. Met deze keer maaien kon nu ook het lange gras worden opgezogen in de opvangbak. Dat scheelt weer een paar uurtjes aanharken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten