woensdag 1 november 2017

Een stil jubileum....

Het is al wat later op de avond wanneer ik eraan toekom de inhoud van dit blog te schrijven. De avond is opgegaan aan research. Waarnaar... Wel ik wilde graag een aantal foto's vinden waarop Gerrit staat afgebeeld in zijn beroep. Gerrit is huisarts en behalve zijn werk in de praktijk is hij daarnaast ook altijd werkzaam geweest in commissies en organisaties gerelateerd aan zijn vak. Echter wat schetst mijn verbazing....er is geen foto van hem te vinden op internet in zijn functie als huisarts. Ik vind Theo, ik vind Andre, ik vind Floor en Bram en Marco... maar geen Gerrit. Hoe heeft hij dat voor elkaar gekregen. Daarmee lijkt hij te bevestigen wat zijn huisartsbegeleider aan het opleidingsinstituut tegen hem zei tijdens een evaluatie... 'Gerrit, je bent een licht onder de korenmaat.' Een licht schijnt en wanneer je dit ergens onder zet schijnt het nog steeds maar wordt het niet gezien. Gerrit is een stille kracht, iemand die hard werkt, zich er verantwoordelijk voelt en niet niet graag in het centrum van de belangstelling staat en -op de voorgrond treedt. Na enkele uren zoeken ben ik maar gestopt en heb ik een foto genomen van mezelf eentje waar hij lekker relaxed op staat. 
Maar vanwaar die zoektocht en vanwaar de titel van dit blog. Wel vandaag hebben we een stil jubileum. Gerrit is vandaag, 1 november 2017, 35 jaar huisarts! Hij werd huisarts op jonge leeftijd 26 jaar. Het was een tijd waarin grote werkloosheid heerste onder huisartsen. Gerrit werd na zijn opleidingsjaar huisarts in Dokkum; daar heeft hij ook zijn opleiding gedaan bij Hans Engel. 35 jaar heeft hij met veel inzet en veel plezier zijn werk als huisarts gedaan. Ik had hem alle toeters en bellen behorende bij dit jubileum gegund, Gerrit zegt slechts aan het ontbijt: ' ik ben vandaag 35 jaar huisarts'. Voor mij de beste die ik me maar kan bedenken. Ik ben trots op hem!



P.S.
Het is donderdagochtend 2 november 6.10 uur. Greetje, momenteel weer even in Amerika, heeft me een berichtje gestuurd met daarin het resultaat van haar eigen zoektocht gestart na het lezen van mijn blogpost.
Dus in tweede instantie toch nog:

Ik weet van de events. De eerst 5 foto's zijn van recente datum. Het betreft een meeting georganiseerd de De Friesland. De bevolking van NO Friesland wordt geïnformeerd over de ontwikkelingen binnen de Sionsberg. Gerrit heeft hierin samen met zijn collega Theo veel energie in gestoken. Tijdenlang heeft het hun agenda bijna dagelijks gevuld.
De onderste foto is ouder. Die is genomen direct na de verhuizing van de huisartsenpraktijk naar de nieuwe locatie op het ziekenhuisterrein. Hier wordt er instructie gegeven aan huisartsen en ondersteunend personeel over de werking van de nieuwe ICT.









8 opmerkingen:

  1. Hjir haw ik er ien mem:
    http://3.bp.blogspot.com/_hxfZptzqTc0/SCdMIC-NXwI/AAAAAAAACz4/cTt2s0aLC1s/s400/IMG_7959.JPG
    en nog ien:
    http://4.bp.blogspot.com/_hxfZptzqTc0/SCdJ9S-NXrI/AAAAAAAACzQ/rKqB-8vH7DQ/s1600-h/IMG_7893.JPG
    Fan de iepening medische spoedopvang: http://msodokkum.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De professionele researcher underskyd sich hjir efkes! Inmiddels haw ik se op myn blog setten Greet. Dank e wol.

      Verwijderen
  2. https://pbs.twimg.com/media/C9tpXPZXcAAdmqW.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.in-dokkum.nl/wp-content/uploads/2017/04/2017sionsbergplus.jpg

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fan herte lokwinske do bist un topper Gerrit🎉🍰🎈💐

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gerrit van harte gefeliciteerd met je 35 jarig jubileum!
    Dat je maar net zo lang van je pensioen mag genieten.
    Groetjes van Jan en Nel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hartelijk dank voor de gelukswensen. We hopen met jullie dat het genieten lang mag duren!

      Verwijderen